Ontdek onze Scipio Kerkapp!
Ontdek onze Scipio Kerkapp!
![]() Wat kun je met de kerkapp?
Kijk voor de mogelijkheden met deze App ook naar deze video. Wie kan de kerkapp gebruiken? De Kerkapp is uitsluitend door gemeenteleden van de Ontmoetingskerk Sleeuwijk te gebruiken. Er kunnen gastleden toegelaten worden. Wat heb je nodig? Voor het gebruik van de Kerkapp heb je een mobiele telefoon of tablet (Android of iOS) nodig. Waar vind ik de kerkapp? ![]() De Scipio App kun je vinden in de Play Store (Android) of de App Store (iPhone/iPad) op je smartphone of tablet. Heb je een uitnodigingsmail ontvangen? Dan kun je deze informatie ook terugvinden in het ontvangen e-mailbericht. Hoe kan ik mij aanmelden?Je maakt als eerste een account aan. Je hebt hiervoor een persoonlijk e-mailadres nodig. Dit e-mailadres moet bekend zijn in de ledenadministratie van de Ontmoetingskerk Sleeuwijk. Ieder lid van een gezin heeft een eigen e-mailadres nodig. E-mailadres niet juist?Als het e-mailadres niet bekend is in de ledenadministratie of je wilt een ander ee-mailadres gebruiken, dan kun je dit doorgeven door een formulier in te vullen. Klik hiervoor op deze link. Mocht dit niet lukken dan kun je het doorgeven aan je wijkteam. Na het aanmelden kies je een wachtwoord en/of pincode. Daarna ben je gereed om de kerkapp te gebruiken. Inloggen app Kijk naar de video om te zien en horen hoe je kunt inloggen in de App.. Persoonlijke gegevens niet juist? Als je na het succesvol aanmelden in de App ziet dat je persoonlijke gegevens (zoals roepnaam, telefoonnumer vast of mobiel) niet juist zijn, dan kun je dit door middel van DIT FORMULIER ook doorgeven Hoe stel ik in of mijn profiel zichtbaar is voor andere gebruikers? Vanuit de app kun je zelf instellen of je je profiel zichtbaar wilt hebben voor andere gebruikers van de app. Je kunt dit als volgt instellen:
Wil je dit voor eventuele gezinsleden ook instellen, dan kun je een gezinslid selecteren.Vervolgens kun je bovenstaande stappen ook voor het geselecteerde gezinslid uitvoeren. Hoe stel ik in welke persoonlijke gegevens van mij in de app worden getoond?Als je ingesteld hebt dat je profiel wél zichtbaar is, dan kun je in de app zelf instellen wélke persoonlijke gegevens van je zichtbaar zijn in de app. Je kiest hiervoor in het menu op de keuze 'Bekijk mijn lidmaatschap' en vervolgens op 'Privacy-instellingen' beheren. Lees hier de uitgebreide uitleg hoe je dit kunt instellen. Hoe kan ik, als niet gebruiker van de App, aangeven dat ik niet zichtbaar wil zijn in de app? In de app zijn de persoonlijke gegevens van alle gemeenteleden zichtbaar. Zoals hiervoor aangegeven kunnen gebruikers van de app zelf instellen welke persoonlijke gegevens zichtbaar zijn. Wil je helemaal niet zichtbaar zijn in de ledenlijst in de app? Geef dit dan aan via dit formulier. Je ontvangt bericht zodra de gegevens verwijderd worden. Hoe pas ik mijn profielgegevens aan? Lees hier hoe je je profielgegevens kunt aanpassen Hoe stel ik mijn meldingen in? Je kunt zelf instellen van welke informatie je een melding wilt ontvangen. Lees hier hoe je dit kunt doen, Ik heb een nieuwe telefoon. Hoe activeer ik de App? Je kunt de Scipio App op de reguliere wijze downloaden en installeren op je nieuwe telefoon. Wanneer je de Scipio App opent, wordt het welkomstscherm getoond. Omdat de App eerder al is geactiveerd op je oude telefoon, kies je voor de optie ‘Ik heb deze app al eerder gebruikt’. Je kunt inloggen met het e-mailadres en het wachtwoord waarmee je de Scipio App eerder hebt geregistreerd. Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu? Je kunt je wachtwoord als volgt herstellen: 1) Klik in het aanmeldscherm van de Scipio App op ‘Inloggen’ Je ontvangt een e-mail met daarin een link om je wachtwoord opnieuw in te stellen. Kan ik mijn wachtwoord ook wijzigen?Klik hiervoor in het menu van de Scipio App op je gebruikersnaam/profielfoto bovenin het scherm en selecteer vervolgens Mijn Account. Klik op de knop 'Wachtwoord wijzigen' om het wachtwoord te wijzigen. Wat gebeurt er met de 'Appostel' App? We blijven de huidige Appostel App gebruiken voor het overmaken van je bijdragen voor de collectedoelen iedere zondag, het aanschaffen van collectebonnen en de jaarlijkse actie Kerkbalans. . Wordt er uitsluitend via de app gecommuniceerd? Nee, de App bestaat naast de bestaande communicatiemiddelen zoals Projektor, Kerknieuws, website, Appostel app en direct contact! Heb je nog vragen? Stuur dan een e-mail naar kerkapp@ontmoetingskerksleeuwijk.nl. Wij proberen je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden. De leden van de werkgroep zijn:
| ||
terug | ||